Paznokcie zrogowaciałe i rekonstrukcja paznokcia

Paznokcie zrogowaciałe

Nadmierny przerost płytki paznokciowej to choroba dziedziczona lub nabyta. Zbyt ciasne buty, choroby niedokrwienne, cukrzyca lub doznanie silnego urazu moga powodować, że paznokcie stają się grube, zmieniają kolor na żółty lub w skrajnych przypadkach na brązowy. Czasem też wykrzywiają się i przypominają szpony, stąd nazwa dolegliwości – „szponowatość”. U podologa bezpiecznie można skorygować długość i grubość takiego paznokacia, ale niestety nie ma leku na tę przypadłość i pozostaje jedynie regularne odwiedzanie gabinetu podologicznego.

paznokcie zrogowaciałe
Paznokcie zrogowaciałe przed zabiegiem
Paznokcie zrogowaciałe po zabiegu
Paznokcie zrogowaciałe przed zabiegiem
Paznokcie zrogowaciałe po zabiegu

.

Rekonstrukcja paznokcia

Wykonujemy protetykę paznokcia w przypadku odklejenia się paznokcia od łożyska (onycholiza). W naszym gabinecie podologicznym istnieje również możliwość zrekonstruowania paznokcia zniszczonego przez atakujący go grzyb, jednak taki zabieg wymaga współpracy podologa z lekarzem dermatologiem , gdyż jest to terapia wspierająca leczenie farmakologiczne, która przyspiesza odrost zdrowej, nie zmienionej chorobowo płytki paznokciowej. Do rekonstrukcji paznokcia stosujemy specjalny żel światłoutwardzalny z dodatkiem środka przeciwgrzybiczego.

Uszkodzony paznokieć do odbudowy / rekonstrukcji
Paznokieć przed zabiegiem rekonstrukcji
Paznokieć po zabiegu rekonstrukcji