Zabieg podologiczny (profilaktyka stopy cukrzycowej)

PEDICURE PODOLOGICZNY (leczniczy)

W naszym gabinecie od wielu lat wykonujemy pedicure leczniczy zwany również podstawowym zabiegiem podologicznym

Komu dedykowany jest zabieg? Wszystkim tym, którzy mają jakikolwiek problem ze swoimi stopami, a zwłaszcza:

• diabetykom
  • osobom zmagającym się z deformacjami kostnymi w obrębie stóp
  • w przypadku zmian niedokrwiennych (np. PNŻ - przewlekła niewydolność żylna)
  • przy zmianach zwyrodnieniowych (np. RZS - reumatoidalne zapalenie stawów)

PROFILAKTYKA STOPY CUKRZYCOWEJ

Ważną i liczną grupę osób przychodzących do podologa stanowią diabetycy.
Z uwagi na zaburzenia w odczuwaniu czucia ( bólu i temperatury), łatwość "łapania" przeróżnych infekcji oraz trudność w gojeniu się nawet drobnych ran, zabieg podologiczny powinien być u nich nieodzownym elementem profilaktyki. Regularne kontrole stóp i zabiegi poprawiające ich kondycję, są w niezbędne.
Dodatkowo, ważne jest codzienne oglądanie swoich stóp, prawidłowe skracanie paznokci oraz wczesne reagowanie na niepokojące zmiany typu odciski, otarcia, owrzodzenia.
To wszystko, w połączeniu z dietą, odpowiednimi dawkami insuliny i odpowiednią pielęgnacją domową uchroni diabetyka przed ryzykiem rozwoju tzw. stopy cukrzycowej,
czyli trudno gojących się ran, owrzodzeń i w konsekwencji amputacji stopy.

JAK WYGLĄDA ZABIEG?

Podolog najpierw ogląda stopy i zakłada pacjentowi kartę, w której umieszcza wszystkie ważne dane dotyczące jego zdrowia oraz aktualnej kondycji stóp. Daje to możliwość wczesnego reagowania na wszelkie nowe zmiany na stopach jak i obrazuje proces cofania się zmian już istniejących. Po oględzinach, podolog podejmuje decyzję jak i w jakim zakresie przeprowadzić zabieg.
W przypadku osób z cukrzycą, ważne jest użycie specjalnych narzędzi i frezów. Narzędzia są jednorazowe lub wykonane ze stali chirurgicznej, która umożliwia ich sterylizację w autoklawie. Frezy natomiast mają specjalnie zaokrąglone brzegi, by zminimalizować ryzyko skaleczenia.
Do usuwania zrogowaciałego naskórka używamy też wysokiej klasy frezarki z pochłaniaczem pyłu. Wysokie obroty frezarki (rzędu 30.000 obr/min) minimalizują nieprzyjemne odczucia w trakcie usuwania odcisków, czy szlifowania przerośniętej płytki paznokciowej.
Na zakończenie zabiegu aplikujemy odpowiedni krem i podpowiemy jak dbać o swoje stopy każdego dnia.

Profilaktyczny zabieg podologiczny zaleca się wykonywać w odstępach 1 - 2 miesięcznych.